Referenties

De klanten van HPHC gaan bewust met hun personeelsbeleid om. Ze durven kritisch naar hun eigen organisatie te kijken. Ze zijn bewust bezig met goed en gezond leidinggeven. Klanten van HPHC investeren in gezondheid en ontwikkeling en halen daarmee in iedereen het beste naar boven. Ze willen talent behouden maar zorgen tegelijkertijd voor mensen die kwetsbaar of uitgevallen zijn.
Klanten van HPHC zijn niet repressief, ze verzinnen geen trucjes om het verzuim te verlagen. Ze verwachten geen standaard oplossingen en gaan alleen in zee met gecertificeerde professionals. Het zijn klanten die hoge eisen stellen aan de dienstverlening van de bedrijfsarts, die betrokkenheid verwachten en het maximale uit de samenwerking willen halen.
Dat zijn de klanten van HPHC. En daar zijn we best een beetje trots op.

Onze referenties

HPHC denkt in mogelijkheden

jpgjhpg

HPHC draagt bij aan ons succes door kritisch te blijven

Lees wat Marcel Keyser – algemeen manager Lytton, zegt
“We waren op zoek naar een bedrijfsarts die ons pro-actief kon bijstaan bij het terugdringen van verzuim, iemand die echt met ons mee dacht”, vertelt Vera van Roon, HR-manager bij PinkRoccade. Ze kwam uit bij HPHC.
“De visie van HPHC sluit volledig aan op de onze: denken vanuit mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden. Niet medicaliseren maar ervoor willen zorgen dat uitgevallen werknemers snel weer goed in hun vel zitten en graag weer aan de slag gaan.

“HPHC gaf ons inzage, we kregen weer grip op de zaak”
PinkRoccade schakelde HPHC in omdat het bedrijf al tijden kampte met stijgende verzuimcijfers. De bedrijfsarts en arbeidsdeskundige van HPHC wisten de situatie helder in kaart te brengen en hielpen met het formuleren van oplossingen. “Sinds tijden hadden we weer het gevoel grip op het verzuim te krijgen door het inzicht dat HPHC ons verschafte. We weten nu waar de knelpunten zitten en wat we daartegen kunnen doen. Onder meer door het handige registratiesysteem VerzuimSignaal van HPHC. Ik ben ervan overtuigd dat ons verzuim zonder HPHC verder was gestegen.”

“Ze zijn er wanneer je ze nodig hebt”
PinkRoccade is ook te spreken over de praktische kant van de samenwerking. Van Roon: “HPHC denkt niet alleen actief mee, maar denkt ook zelfstandig vooruit. De bedrijfsarts neemt initiatief in het voorkomen van verzuim en geeft zelf aan hoe dat het best kan worden gedaan. Bovendien is HPHC flexibel. Als we vragen hebben dan kunnen we de bedrijfsarts altijd bellen, ook als we te weinig uren hebben ingekocht. HPHC reageert snel, ze zijn er wanneer je ze nodig hebt. En dat is precies wat je nodig hebt van een bedrijfsarts.”

Een advies van HPHC leidt tot het gewenste resultaat. Dat is fijn om te weten

Lees wat Liesbeth van Doorne, HR-manager bij Pioneer, zegt
Toen HR-manager Liesbeth van Doorne van Pioneer te maken kreeg met een aantal frequente verzuimers, vond ze onvoldoende gehoor bij de toenmalige arbodienstverlener. “Ik wist niet goed meer wat ik ermee aan moest. HPHC heeft ervoor gezorgd dat het nu een stuk beter gaat”. Voordat Van Doorne HPHC inschakelde, werd er gebruik gemaakt van een grote arbodienstverlener. “Die bood vooral ondersteuning in de administratieve sfeer, maar dat kunnen we juist heel goed zelf. Ik had behoefte aan goede begeleiding: een betrokken bedrijfsarts die adviseert op maat. Iemand die meedenkt.”
 
‘Passende oplossingen voor iedereen’
Van Doorne kende HPHC al uit een eerdere periode, daarom werd er bewust voor deze arbodienstverlener gekozen. Belangrijk voor haar was dat de bedrijfsarts de cultuur van haar bedrijf kent. “HPHC komt hier langs, de arts weet daardoor hoe ons bedrijf in elkaar steekt. Zo kan er ook een oplossing worden gevonden die niet alleen goed is voor de werknemer, maar ook voor ons als werkgever.

Gevoel van zekerheid
HR-manager Liesbeth van Doorne zegt graag te werken met de bedrijfsarts van HPHC. Vanwege zijn laagdrempeligheid, betrokkenheid en goede bereikbaarheid in de praktijk, maar vooral vanwege zijn deskundigheid. “Hij kan goed inschatten wat er aan de hand is en vindt antwoorden op vragen als ‘Kan de medewerker wel of niet werken? Wat is het beste voor hem/haar?’ Dat geeft een gevoel van zekerheid. Een advies van HPHC leidt tot het gewenste resultaat, dat is fijn om te weten.”

Objectief
Pioneer kampte met een paar ‘probleemgevallen’: mensen die zich vaak ziek meldden. Het luisterend oor dat HPHC ze bood, maakte al veel verschil volgens Van Doorne. “Voor mensen kan het heel belangrijk zijn dat ze hun verhaal kwijt kunnen bij een buitenstaander. De bedrijfsarts van HPHC huilt vervolgens niet met ze mee, maar blijft objectief. Hij pakt de problemen vanuit zijn helicopterview doeltreffend aan.”
Verder is Van Doorne erg tevreden over het aanbod van verschillende soorten dienstverlening. “HPHC heeft veel te bieden, van een luisterend oor tot een uitgebreid medisch onderzoek. En dat is gewoon heel prettig.”

Graag een keer kennis maken?

Klik hier om je aan te melden voor een van onze trainingen